Jak chápat a používat orientální parfémy
Ať už jste muž nebo žena, jistě si občas rádi zakoupíte parfém, který provoní váš život. Obecně se má za to, že parfémy od známých značek jsou z nějakého důvodu kvalitnější. Většina lidí ovšem neví, že velká část těchto předních výrobců parfémů využívá stejné základní produkty (ze kterých se tvoří vůně) jako i mnoho jiných producentů, kteří si však nenechávají platit za značku. Pokud byste se rádi zařadili mezi miliony lidí po celém světě, kteří si s chutí užívají značkovou kvalitu parfémů za zlomek běžné ceny, je tento článek určen přesně pro vás. Představíme si v něm totiž jednu z firem, která vám toto umožní.
Parfémy, při jejichž nákupu nemusíte platit za drahé marketingové kampaně podporující značku, ale pouze za skutečnou kvalitu, vyrábí společnost Mishal Muzaffar Itarji Factory for Perfumes and Cosmetic Products.
Parfémy a jejich značky velmi často nesou jména celebrit a známých osobností, jak z historie, tak současnosti. Parfémy je možno podle jejich exkluzivity rozdělit na ryze exkluzivní, to jsou tzv. Niche parfémy, které vyrábějí většinou malé firmy ve velmi malém a tedy omezeném množství. Téměř nepodléhají diktátu trhu a jsou určeny zájemcům, kteří již mají s podobnými parfémy zkušenost a chtějí konkrétní vůni. Dalším druhem jsou exkluzivní parfémy, ty vyrábějí slavné návrhářské domy. Dále méně exkluzivní parfémy, na jejichž výrobě se podílejí většinou známé osobnosti. Jedná se často o toaletní vody, kterým propůjčily svá jména slavné ženy či muži nebo které vyrábějí světoznámé firmy.
Rozdíl v exkluzivitě parfémů se projevuje především v ceně a také místě prodeje. Zatímco ceny ryze exkluzivních parfémů se pohybují v řádu tisíců korun a prodávají se především v parfumeriích, ceny některých exkluzivních a velké většiny méně exkluzivních parfémů nepřekračují tisíc korun a k dostání jsou i v drogeriích a ve větších supermarketech.
Každý z nás je majitelem alespoň jednoho parfému. Zajisté o něm víte, jak se jmenuje, jaká je to značka a kolik má mililitrů. Pokud je to vše a vysypali jste z rukávu veškeré informace, které byste mohli o svém parfému prozradit, pak znáte jen nepatrnou špičku ledovce.
Orientální parfémy jsou odlišné od většiny známých západních parfémů hlavně v jejich používání a vnímání. Mnoho lidí hodnotí orientální parfémy jako těžké, případně i ne příliš vábné. Tento názor pramení z nezkušenosti. Většina našich nových zákazníků má zkušenosti pouze s parfémy západními, které jsou běžně k dostání a které voní od aplikování na kůži stále stejně až po dobu, kdy odezní. Většina těchto parfémů ztrácí na intenzitě po pár hodinách a proto je lidé aplikují za den vícekrát, případně ve větším množství. Mnozí lidé také neví, že tyto běžné parfémy jsou spíše reklamním a spotřebním zbožím a obsahují mnohdy více chemických sloučenin, než opravdových přírodních silic a jiných přírodních vonných složek.
Jak tedy postupovat a jak správně nanášet parfémy na tělo? To je otázka, kterou si zřejmě položí každý, kdo s parfémy teprve začíná a s jejich nošením nemá ještě zkušenosti. Při aplikaci parfému na pokožku je nepsaným pravidlem vybírat dobře prokrvená místa, například tedy oblasti za ušima, na krku, mezi prsy, na loketních a kolenních důlcích ale také i na zápěstí. Toto pravidlo však nelze brát jako dogma. Vhodnou aplikaci je ideální vyzkoušet a otestovat. Následně pak můžeme používat tu nejvhodnější, tedy tu, která nám nejvíce vyhovuje a jsme s ní nejvíce spokojeni. U silnějších (především orientálních) vůní stačí několik kapek na zápěstí, naopak svěží a lehčí vůně vyžadují důkladnější aplikaci. Záleží také na individuálních preferencích. Množství, které vyhovuje jednomu člověku, může jiného obtěžovat.
Mnohé parfémy voní jinak na samotné kůži a jinak na oblečení. Zpravidla čím svěžejší vůně, tím lépe vynikne na oblečení a naopak. Jak se bude vůně chovat na oblečení, napoví zkouška na testovacím papírku, ta Vám ale už nenapoví, jak bude parfém vonět na Vás samotných. Opět je ale doporučeno vyzkoušet parfém přímo i na oblečení a po aplikaci na těle je pak nejlépe zpočátku požádat o zhodnocení někoho Vám blízkého z Vašeho okolí a nejlépe žena muže a muž ženu.
Při "nošení" parfému by se mělo dbát také na to, aby nikdo z okolí nebyl vůní obtěžován. Zlaté pravidlo říká, že méně je někdy více. U parfémů to platí zvlášť. V horkých dnech je lepší preferovat nekonfliktní a spíše svěží parfémy. Přejeme příjemné dny s vaší oblíbenou vůní!
Důležitá je aplikace, kdy stačí nanést na kůži či na oděv jen malé množství, případně pár kapek parfému a poté vyčkat přibližně 20 minut, než se rozvinou všechny vonné esence. Počáteční koncentrovaná a silná vůně se pak přemění v symfonii vůní, přičemž je důležité upozornit, že ne na každém voní daný parfém stejně. Každý člověk má identickou vůni a i na toto orientální parfémy reagují.
Parfémy obsahují vonné složky , jejichž základem je dřevitá esence z oud silice, tato vůně je nezaměnitelná a po nanesení může býti pár minut velmi výrazná, až nepříjemná. Po chvíli vůně oud odezní a dá prostor dalším složkám parfému, které jsou získávané například z květů růží, magnólie, jasmínu a jiných i exotických květů, santalového dřeva, bílého a černého pižma, mošusu, z některých druhů koření jako je vanilka, kardamon, šafrán, hřebíček a jiné.
Parfémové oleje (CPO) se nanášejí skleněnou tyčinkou umístěnou v uzávěru flakonu. Tradičně se začínají nanášet na prstech u nohou, dále přes podkolenní jamku až k výstřihu, na vnitřní stranu zápěstí, do loketní jamky a na ušní lalůčky. Tento postup není náhodný, je známo, že teplo stoupá směrem vzhůru, proto se parfém nanáší odspodu nahoru. Při použití CPO je vhodné dát pozor na to, aby olej nepřišel do kontaktu s oblečením.
Parfémová voda (EDP) se nanáší několika střiky na pokožku, nejlépe na místa kde nejvíce pulzuje teplo — nejčastěji na dekolt, krk nebo zápěstí. Stříknutím EDP do vlasů, respektive nad vlasy a poté nechat kapénky parfému proklesat do vlasů, se vůně kolem vás bude vznášet dlouhé hodiny jako jemný závoj. Intenzita orientálních EDP je o dost vyšší než u nás běžně dostupných EDP, je srovnatelná spíše s čistými stoprocentními parfémy.